Overslaan naar inhoud

Retourbeleid van Decoflorall uitsluitend voor consumenten.

Bij Decoflorall streven we naar duidelijkheid en transparantie in ons retourbeleid. We begrijpen dat het soms nodig kan zijn om een product te retourneren, en daarom maken we dit proces zo eenvoudig mogelijk voor u. Hieronder leest u hoe ons retourproces werkt en welke kosten van toepassing kunnen zijn.

Herroepingsrecht

U heeft als consument het recht om uw aankoop binnen 14 dagen na ontvangst te herroepen. De bedenktijd gaat in op de dag nadat u, of een door u aangewezen derde (niet de vervoerder), het product heeft ontvangen.

Retourzendingen en Kosten

Indien u besluit een product te retourneren, zijn de volgende kosten van toepassing:

  • Retour- en verwerkingskosten: Voor het retourneren en verwerken van uw retour rekenen wij een vast bedrag van € 5.99 excl btw per retourzending. Deze kosten worden automatisch verrekend bij de terugbetaling van uw aankoopbedrag.
  • Initiële verzendkosten: De verzendkosten die u bij aankoop heeft betaald, worden alleen terugbetaald wanneer de volledige bestelling wordt geretourneerd. Bij een gedeeltelijke retourzending zijn deze kosten voor eigen rekening.

Hoe werkt retourneren?

  1. Aanmelden van uw retour: Meld uw retourzending binnen de bedenktijd van 14 dagen aan door een e-mail te sturen naar [info@decoflorall.nl] of gebruik te maken van het retourformulier onderaan deze website. U ontvangt daarna van ons een retourformulier voor een snelle afhandeling.
  2. Retourzending verzenden: Binnen 14 dagen na aanmelding dient u het product te retourneren aan Decoflorall, inclusief alle geleverde toebehoren en, indien mogelijk, in de originele verpakking. Zorg ervoor dat u het product zorgvuldig verpakt voor verzending, u bent zelf verantwoordelijk voor het veilig en zonder breuk/schade terugsturen, schade aan het product wordt verrekend.
  3. Verwerking en Terugbetaling: Zodra wij uw retourzending in goede staat terug hebben ontvangen en verwerkt, wordt het aankoopbedrag, minus de retour- en verwerkingskosten, binnen de wettelijke termijn terugbetaald.

Voorwaarden voor Retourneren

  • Het geretourneerde product dient in dezelfde staat te verkeren als bij ontvangst. Als een product gebruikssporen vertoont die verder gaan dan wat noodzakelijk is om de aard, kenmerken, en werking van het product vast te stellen, behouden wij ons het recht voor om een vergoeding voor waardevermindering in mindering te brengen op het terug te betalen bedrag.
  • Indien u heeft gekozen voor een duurdere verzendmethode dan de standaardlevering, worden deze extra verzendkosten niet vergoed bij een retourzending.
  • Afgeprijsde en actieartikelen komen niet in aanmerking voor retouren.
  • Bedrukt lint en maatwerk komen niet in aanmerking voor retouren.
  • Heeft u haast, dan bieden we u de keuze voor Expresser, kiest u voor verzenden op eigen risico en komt het later, dan valt dit niet onder het herroepingsrecht.
  • Bent u zakelijke afnemer, B2B, dan gelden voor u de "Algemene voorwaarden zakelijk" Workshops, zorginstellingen, scholen enz vallen niet onder een consumentenherroepingsrecht.

Vragen?

Voor verdere vragen over ons retourbeleid kunt u contact opnemen met onze klantenservice via [info@decoflorall.nl]. Wij helpen u graag verder.

Aanvraag Retourformulier  Consumenten